Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır



POST-YUGOSLAV SİNEMADA 1990 SONRASI DEĞİŞEN DOĞU-BATI TEMASI VE YUGO-NOSTALJİ
(CHANGING EAST-WEST LEITMOTIF AND YUGO-NOSTALGIA IN POST-YUGOSLAV CINEMA AFTER 1990 )

Yazar : Ahmet Ender Uysal    
Türü :
Baskı Yılı : 2016
Sayı : 2
Sayfa : 116-129


Özet

1990’lı yılların post-Yugoslav sineması, ulusal şiddetin milliyetçi olmayan bir biçimde temsil edildiği dönemi simgeler. Bu dönem ideoloji ve tarih ilişkisinin ön plana alındığı, gerçeklerle yüzleşilmeye çalışıldığı bir dönemdir. Fakat tarihsel gerçekler genellikle görmezden gelinmiştir. Bu durum bağımsızlığını yeni kazanmış post-Yugoslav devletlerine dayandırılabilir. Bu süreçte sinema sektörleri de birbirinden farklı ulusal estetik kriterleri pazarlamak istemiş, fakat birbirine benzeyen Yugoslav sinema filmlerinden daha ileriye gidememiştir. Sosyalist dönemden kalan film yönetmenleri ve stüdyo sisteminin bunda büyük bir etkisi vardır. 2000’li yılların post-Yugoslav sineması ise sembolizmden gerçekliğe geçişin sinemasıdır. Fakat sinemasal kimlikler dinsel ve kültürel sınırlamalara bağlı bir şekilde kendi ideolojilerini üretmiştir. Ulusal kimlik inşası ise hala belirsiz, çoğul ve devam eden bir süreçtir. Çizilen yeni politik sınırlara rağmen ortak kaygı ve bağlılıklar Yugoslav sinemasının karakteristiğidir. Marjinallik, etnik karışıklıklar, otoritelere direniş gibi problemler hala devam etmektedir. Fakat bölgenin sinemalarında önemli değişiklikler de gözlenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, 1990 sonrası post-Yugoslav filmlerini Doğu-Batı teması ve Yugo-nostalji kavramı açısından karşılaştırmaktır.



Anahtar Kelimeler
Yugo-nostalji, Doğu-Batı teması, post-Yugoslav sinema

Abstract

Post-Yugoslavian cinema of the 1990’s was a period of representing forms of violence in a non-nationalist way. The cinema in this period has prioritized relationship between history and ideology, also encouraged us to face the truths but the historical facts usually ignored. This situation can be understandable if we relate it to newly independent Yugoslavian states. In that time film industry wanted to promote different national aesthetic criterias however films have been quite similar. Because film directors and studio system remaining from socialist era had a huge impact on the cinema. The post-Yugoslavian cinema of the 2000’s is one which symbolism has been replaced by truth. But cinematic identities had their own ideology, which depended on religious and cultural restrictions. The national identities were still unclear, plural and an ongoing process. In spite of newly drawn political boundaries, common preoccupations and interconnnections characterize the post-Yugoslav cinema. Problems such as marginality, ethnic conflicts, resistance to authorities are still exist. But significant changes can be observed in the cinemas of the region. The purpose of this study, is to compare the representation of West-East leitmotif and the concept of Yugo-nostalgia in post-Yugoslav cinema after 1990.



Keywords
Yugo-nostalgia, West-East leitmotif, post-Yugoslav cinema

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Taranan indeksler

    Dergimiz DOAJ,

    JOURNALFACTOR (JF)

    International Institute of Organized

    Research (I2OR)

    ve Directory of Research 

    Journals Indexing (DRJI)

    tarafından taranmaya

    başlamıştır.


    Dergimiz Yayında

    MAKALELERİNİZİ MAKALE 

    TAKİP SİSTEMİNDEN 

    ÜYE OLARAK SİSTEME 

    YÜKLEYEBİLİR VE HAKEM

    SÜRECİNİ BURADAN 

    TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.

    DOKTORALI HOCALARIMIZ

     DİLEMELERİ HALİNDE KENDİLERİNİ 

    HAKEM OLARAK KAYDEDEBİLİRLER.



ISSN 2536-4642

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri